Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
bruto družbeni proizvod
The European Centre for the Development of Vocational Training (http://www.cedefop.europa.eu/EN/)
Center Republike Slovenije za mobilnost in evropske programe
Davčna uprava Republike Slovenije
European Credit Transfer and Accumulation System
The European Association for Quality Assurance in Higher Education
(http://www.enqa.eu/)
Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area
The European Association for Quality Assurance in Higher Education
(http://www.eqar.eu/)
Mednarodna standardna klasifikacija raziskovalnih področij (Standard Practice for Surveys of Research and Development)
raznolikost med študijskimi programi v posamezne ravni študija, npr. študijski programi prve študijske stopnje so med seboj različni po vsebini, usmeritvi, načinu dela
informacijsko-komunikacijska tehnologija
Mednarodna standardna klasifikacija dejavnosti
priložnostno učenje in pridobljeno znanje ob vsakodnevnem udejstvovanju posameznika
proces evalviranja visokošolskih institucij (univerz, fakultet, visokih strokovnih šol) za presojo njihove kakovosti ter ugotavljanja njihove uporabnosti za študente in družbo. Rezultat procesa je »podeljena akreditacija« oziroma status akreditirane institucije
Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve
Ministrstvo za javno upravo
Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo
Nacionalni program visokega šolstva
Nacionalna agencija RS za kakovost v visokem šolstvu
vse tisto učenje, ki je opravljeno v okoljih zunaj sistema za pridobivanje formalne izobrazbe oziroma ravni izobrazbe. Vključuje torej razne tečaje, seminarje, usposabljanja, konference in podobno
negospodarske dejavnosti (SSKJ). V kontekstu tega dokumenta so to družbene dejavnosti, ki se ne opravljajo za pridobivanje dobička (dejavnosti, ki jih izvajajo npr. izobraževalne, kulturne ustanove, javna uprava)
koncept, ki se je razvil v okviru razprav o vlogi Evropskega raziskovalnega prostora in nakazuje pomembno spremembo organiziranosti raziskovalno-razvojne dejavnosti v smeri oblikovanja takih nacionalnih in regionalnih vizij in strategij, ki bodo osredotočene na specifična razvojna področja
proces priznavanja tistega znanja, ki ga je posameznik pridobil po različnih poteh v predhodnem udejstvovanju. Zajema formalno, neformalno in priložnostno učenje oziroma znanje, pridobljeno po vseh treh poteh
pariteta kupne moči
proces evalviranja študijskih programov za presojo njihove kakovosti. Rezultat procesa je »podeljena akreditacija« oziroma status akreditiranega študijskega programa
redni študij pomeni študij s polno obremenitvijo, torej 60 ECTS na leto oziroma vpisanih 60 ECTS na leto
delni študij bo po novem praviloma le prilagojeno izvajanje študija v manjšem obsegu, praviloma med 30 in 45 ECTS na leto
Raziskovalna in inovacijska strategija Slovenije
oseba, vpisana na visokošolske institucije in višje strokovne šole, ne glede na življenjsko obdobje ali način izvajanja študija (polni – delni študij, študij na daljavo, vseživljenjsko učenje)
tiste generacije, ki se po navadi vpisujejo na visokošolske institucije, torej za starostno skupino od 19 do 24 let
celotno število študentov v državi, deljeno s številom državljanov te države v določeni starostni skupini, tipično, ko zapustijo srednjo šolo (npr. 19 do 24 let)
»Vseživljenjsko učenje je dejavnost in proces, ki zajema vse oblike učenja, bodisi formalno bodisi neformalno in aformalno ter naključno ali priložnostno (Dodatek, 10, str. 35–36). Poteka v različnih učnih okoliščinah, od rojstva prek zgodnjega otroštva in odraslosti do konca življenja, s ciljem, da se zboljšajo posameznikovo znanje in spretnosti. Z učenjem pridobivamo tudi interese, značajske poteze, vrednote, odnos do sebe in drugih ter druge osebnostne lastnosti. (Dodatek, 11, str. 36–37)« Vir: Strategija vseživljenjskega učenja v Sloveniji, MŠŠ, 2007; stran 10
Izhodišča NPVŠ 2011–2020 so dosegljiva na spletni strani:
http://www.mvzt.gov.si/fileadmin/mvzt.gov.si/pageuploads/pdf/visoko_solstvo/IZHODI%C5%A0%C4%8CA_ZA_NACIONALNI_PROGRAM_-_v30.6.pdfOblikovani so:
temeljit pregled stanja visokega šolstva s statističnimi podatki
(http://www.mvzt.gov.si/fileadmin/mvzt.gov.si/pageuploads/pdf/visoko_solstvo/statistika_visokega_solstva_07072010.pdf)
analiza izvajanja iztekajočih se NPVŠ in NRRP
(http://www.mvzt.gov.si/fileadmin/mvzt.gov.si/pageuploads/pdf/visoko_solstvo/Analiza_NRRP_in_NPVS.pdf)
analiza ekspertnih mnenj o visokem šolstvu v Sloveniji
(http://www.mvzt.gov.si/fileadmin/mvzt.gov.si/pageuploads/pdf/visoko_solstvo/PREGLED_PRISPEVKOV_EKSPERTOV.pdf)
analiza mreže visokošolskih zavodov in študijskih programov v RS 2010
(http://www.mvzt.gov.si/fileadmin/mvzt.gov.si/pageuploads/doc/dokumenti_visokosolstvo/KNJIZNICA/Mreza_VSZ_2010.pdf)
Prav tako so pripravljene še druge analize visokošolskega sistema
(http://www.mvzt.gov.si/si/delovna_podrocja/visoko_solstvo/statistika_in_analize_s_podrocja_visokega_solstva/)
financiranje visokega šolstva za tretje tisočletje
modeli učinkovitega menedžmenta visokošolskih zavodov
model za menedžement znanja v visokošolskem zavodu
mreženje za vseživljenjsko učenje
socialno stanje študentov – EVROŠTUDENT
Poleg vseh mnenj so upoštevane še mednarodne evalvacije in poročila mednarodnih institucij za Slovenijo:
poročilo Evropske komisije za Slovenijo iz leta 2010: The efficiency and effectiveness of tertiary education systems: Country notes
evalvacija OECD ob vstopu Slovenije v OECD: OECD ekonomski pregledi 2009;
mednarodne statistične in druge baze ter podatke o visokem šolstvu (OECD, EUROSTAT, EURYDICE)
Vsi dokumenti (obe deklaraciji ter pet komunikejev) so dosegljivi na spletni strani:
http://www.ehea.info/Evropa 2020: Strategija za pametno, trajnostno in vključujočo rast:
http://ec.europa.eu/eu2020/pdf/1_SL_ACT_part1_v1.pdfStrategija Izobraževanje in usposabljanje 2020:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2009:119:0002:0010:SL:PDFKomunike Svetovne konference o visokem šolstvu 2009 (UNESCO):
http://www.unesco.org/fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/ED/ED/pdf/WCHE_2009/FINAL%20COMMUNIQUE%20WCHE%202009.pdfVisoko šolstvo do 2030 (OECD):
http://www.oecd.org/document/11/0,3343,en_2649_39263238_41788555_1_1_1_1,00.html http://www.oecd.org/document/18/0,3343,en_2649_35845581_43908242_1_1_1_1,00.htmlOrganizirani posveti in obravnave osnutka NPVŠ:
Odzvali smo se vabilom in se udeležili razprav:
V okviru javne razprave smo pisno prejeli naslednje komentarje: